Шукати в цьому блозі

понеділок, 27 лютого 2017 р.

Прочитане у лютому: мій особистий рекорд

У лютому на свою голову я вирішила взяти участь у літературному бінго YakabooBingoWinter і виконати усі 24 завдання. Це мені вдалось, правда, у певні моменти дуже хотілось кинути, бо читати у такому темпі складно навіть мені. Наразі не знаю, чи удостоять цей результат призом. Але, зрештою, можемо почати розбирати прочитане у лютому. Тут більше десятка тонких та товстих книжок:)




Макс Кідрук - "Зазирни у мої сни" 



Друга книга Макса Кідрука, прочитана мною. І перша куплена. Насправді куплена мамі на день народження, бо їй якраз захотілось познайомитись з творчістю Кідрука. Тільки от шкода, що її знайомство буде таким. "ЗУМС" мене не вразила, хоч читалась напрочуд швидко та легко. Чогось не вистачило у сюжеті, та й відкриті фінали ніколи мені не подобались. І я якось не прониклась вселенським жахом цієї книги. І засинала з нею прекрасно:)

7 з 10.


David Szalay - "All That Man Is" 

 

Книга з серії "скачані одним архівом". Це один із торішніх номінантів Букерівської премії. І, знаєте, вже третю книгу з шорт-листа прочитала і подобається. Вони такі не схожі між собою. І навіть не схожі на те, що я читала до того. Ось ця - збірка (хоча швидше хаотичний набір) епізодів без початку та кінця, у центрі кожного з яких ненайкращий чоловік у ненайкращий свій час. Щось з розряду - "кожен зі своїми гріхами" і "багаті теж плачуть". Мети автора я не зрозуміла, сюжети вже вимились з пам'яті, але отримала неабияке задоволення від читання. Рекомендую любителям короткого слова.

9 з 10.


Далі ми з вами поринемо у шведський детектив. Чого-чого, а цього у лютому у мене було вдосталь.

Починаємо з одної з найтитулованіших та найбільш читаних шведок (ні, не Астрід Лідгрен). Мова піде про Марі Юнгстед. І в мене одразу два детективи з готландської серії.

Марі Юнгстед - "Несказане" та "Невідомий"



Раніше я не розуміла, чому тато так преться від скандинавського детективу, але творі Марі Юнгстед відкрили мені очі. Це щось. Щось криваве жорстоке і заплутане. Мені навіть ні разу не вдалось відгадати, хто ж головний поганець.

У "Несказаному" вбивство ховає страшний злочин. Не спойлеритиму, бо детектив - плетиво з фальшивих слідів, які готландська поліція все ж розплутає. 

"Невідомий" же нагадує про те, що саме Готланд був таким собі острівцем вікінгівської культури. Там вони жили, поки не були в походах. Все крутиться навколо розкопок вікінгівської доби та вікінгівських вірувань. А звичаї там були навіть брутальніші, ніж я собі уявляла.

9 з 10. 

Камілла Лекберг - "Крижана принцеса"

 

Ще один фантастичної жорстокості скандинавський детектив. Цього разу дія відбувається ближче до Гетеборга (ох, як я хочу його відвідати). Початок, як у казці, - у замерзлому будинку, у крижаній ванні лежить білява красуня. Її вії у інії, а шкіра майже біла. І тільки бурі плями на долівці вказують на те, що вона вже нежива. Жінку знайшли у брилі льоду. Які вороги могли бути у гетеборзької поціновувачки мистецтва?

 "Крижана принцеса" чимось нагадує мені "Тринадцяту казку", бо й тут за розслідування береться письменниця-біографістка, яка витягує на світ Божий моторошні сімейні секрети. Рекомендую тим, хто хоче почати знайомство зі скандинавським детективом з чогось дуже якісного.

10 з 10.


Геннінг Манкелль - "Китаєць"



Детективи, які починаються з масового вбивства, мені ще не траплялись. Це не спойлер, ви те саме знайдете в анотації. Хоча головний спойлер - це назва. Шукайте китайських слід і знайдете, хто ж здатен на таке звірство. От тільки, щоб зрозуміти мотив, треба дочитати до кінця. А я ще хочу почитати Геннінга Манкелля.

9 з 10.

З детективами наразі все, повертаємось до наших пирогів. І далі трохи української літератури.



Іван Франко - "Boa Constrictor"

 

Одним із завдань читацького бінго була українська класика. А що ж класичніше за Франка?
Давно збиралась прочитати повість з такою чудовою назвою, та все чомусь відкладала. "Боа констріктора" хочеться переписати людською мовою, але це шалено цікава розповідь про жагу збагачення і Бориславські жахіття нафтової доби.

9 з 10.

Юрій Винничук - "Місце для дракона" 



Юрій Винничук традиційно радує мене і віршами, і прозою. "Місце для дракона" - це збірка дуже різних оповідань, а також антиутопія про Щуроград та власне повість "Місце для дракона". Якраз остання частина мені сподобалась найбільше. Це добра казка про талановитого дракона Грицька з великим серцем, який навчився читати і писати, щоб віршувати, але, зрештою, він стає жертвою дурощів обмеженого князя. Я плакала.

 10 з 10.

"The Mystic Hands of Doctor Strange"



Комікс або ж графічний роман був ще одним завданням від читацького бінго. Цікаво було нарешті побачити, як виглядає марвелівське чтиво. Але, як виявилось, це геть не мій формат. Тому навіть не оцінюватиму. Нехай собі живе:)


Colm Toibin - "Brooklyn"
 

Не люблю історії про заробітчан, невірних жінок та повоєнні романи. Але "Бруклін" мені чомусь сподобався. Якщо коротко, то це історія про те, як батьківський егоїзм може обрубати крила дитячій мрії. Так, я дуже далеко залізла, у цій мелодрамі немає стільки філософії, але чомусь першим на думку мені спадає саме це. А ще тут є рецепт того, як пережити хитавицю на трансатлантичному кораблі.

8 з 10.


Остін Клеон  - "Кради як митець"





Ніколи не фанатіла від нон-фікшену, але книжки з малюнками завжди мали право на життя. Тут немає якихось особливо нових та оригінальних для мене ідей, але читати можна. Не чекайте одкровення.

7 з 10.


Вільям Голдінг - "Бог-скорпіон" 

 

Не варто читати "Бога-скорпіона" після "Володаря мух", бо тут планка суттєво падає. Цікаве змалювання сучасних проблем через давньоєгипетські образи, але чогось не вистачає. Чомусь після цього мені більше не хочеться читати Голдінга. Але любителям глибокої алегорії має сподобатись.

7 з 10.

Charles Fraizer - "Cold Mountain"



Це дещо схематичний історичний роман, який, проте, дуже ненав'язливо насичений деталями епохи, тому читати його легко. Чарльз Фрейзер показує віддалену війну через страх героїв, бажання втекти і все ж бути разом. Це велика драма зі світлим кінцем. І вона мені більше сподобалась, ніж ні. Але, як для роману, дещо бракує об'єму.

8 з 10.



Ось так плідно я попрацювала у лютому. Втомилась жахливо. А що з цього читали ви?




6 коментарів:

  1. Ого! Юля, коли ти встигаєш іще жити?
    Я одразу скачала собі Крижану принцесу, дякую за рецензію :)

    ВідповістиВидалити
  2. З цього нічого не читала, але Крижана принцеса ну дуже зацікавила! Дякую за рецензії!

    ВідповістиВидалити
  3. Тебе надо было библиотекарем работать - все книги бы там перечитала. Приходили бы к тебе и такие "А дайте нам ту книгу, где мужчина нашел зеленый рюкзак в заброшенной школе. Там еще про орлов что-то было" и ты такая - хоп нате!)

    ВідповістиВидалити
  4. Внушительный список) Я люблю читать, но мне важно не спешить. Люблю наслаждаться книгой и хорошо усваивать информацию. Если читаю быстро и много, через непродолжительное время забываю о чём вообще прочитала.

    ВідповістиВидалити
  5. Нічого собі, який список) я обожнюю читати, але на жаль зараз моє маленьке чудо не дає матусі відпочити з книжечкою)

    ВідповістиВидалити